вівторок, 13 грудня 2022 р.

Педагогічне читання: Славетні українці: мудрість виховання "Добридень я світу сказав! Про дитинство і виховання Павла Тичини"






«Славетні українці:мудрість виховання»

«Добридень я світу сказав!Про дитинство і виховання Павла Тичини»

Павло Тичина народився у багатодітній родині. Він був
одним із 13-ти дітей священнослужителя Григорія Тичини.
Батькам доводилось економити і через матеріальні нестатки старші діти залишились без освіти. Батько Григорій Тимофійович, не був схожий на тих
дяків, які вчили дітей по селах. Він мав талант педагога. І здебільшого вихованням Павлика займався батько. Годинами сидів маленький Павлусь на печі і слухав, як
батько розповідає дітям урок. Від нього вперше дізнався хлопчик, що таке поїзд, пароплав, чому сонце велике, а зорі маленькі. Так, сидячи на печі, він читати і навчився. Багато казок і пісень знала мати – добра, мила Марія Василівна, яку так любив Павлусь. Вечорами збиралась сім
я, батько грав на гармонії, а всі співали.

Павло Григорович мав досконалий слух і дзвінкий, мелодійний голос.
У 9 років його віддали в хор при одному з чернігівських монастирів.
Там, у Чернігові, він змушений буде 13 навчатися
спочатку у барсі, згодом в семінарії, навіть керував семінарським хором. Мав Павло і неабиякий хист до малювання, водночас цікавився театром.

Гортаючи сторінки дитячих поезій Павла Тичини ми ніколи не назвемо їх спадщиною, бо палають вони вічно живим полумям любові до рідного краю, народу, в серці з якими пройшов поет півстоліття свого життя.

В історію української літератури П. Г. Тичина увійшов як поет-новатор, який збагатив лексику, ритміку, музично-зображальні можливості української поезії, створив власний поетичний стиль, який отримав власну назву — «кларнетизм». Поезія Павла Григоровича музична, наповнена зоровими, слуховими та іншими образами.
Поезія Павла Тичини попри всю її розмаїтість і популярність – явище надзвичайно цілісне. Вона є вираженням великої любові поета до України, її народу, мови, культури.
Відомо, що Павло Тичина постійно займався самоосвітою, був знавцем понад 20 іноземних мов. Він залишив велику спадщину як перекладач: переклав на українську мову багато творів письменників народів СРСР та кращі зразки світової літератури.
Незважаючи на згубний для творця вплив тоталітарної системи, він став одним із найвизначніших українських письменників у жанрах поезії, прози, публіцистики, а також літературної критики. Творчість Павла Тичини вивчається у середній школі, до неї повсякчас звертається широке коло читачів.
Навчаючись найкращих, наймелодичніших поетичних прийомів, Тичина не став нічиїм послідовником, не намагався когось переписати. Юний поет неухильно проступав шляхом мистецького становлення, формував і вдосконалював свій власний стиль.

Необхідно зосередити увагу на творах П. Тичини, які ввійшли до кола
дитячого читання.
До кола дитячого читання ввійшли твори П. Тичини: «А я у гай ходила», «Хор лісових дзвіночків», «Гаї шумлять», «Квітчастий луг і дощик
золотий» та ін.
У віршах «А я у гай ходила» та «Хор лісових дзвіночків» поет розповідає
читачам про красу рідної природи, про тварин, птахів, прищеплює дітям любов
до рідного краю.
Характерними ознаками творів письменника для дітей є їх оптимістичний характер, щирість та безпосередність у вираженні почуттів ліричних героїв.

У віршах «А я у гай ходила» та «Хор лісових дзвіночків» поет розповідає
читачам про красу рідної природи, про тварин, птахів, прищеплює дітям любов
до рідного краю.
Характерними ознаками творів письменника для дітей є їх
оптимістичний характер, щирість та безпосередність у вираженні почуттів
ліричних героїв.
Враховуючи психологію дітей, П. Тичина створює образи,
передає уявлення й почуття зображуваних персонажів.
Поезія «А я у гай ходила» запам’ятовується дітьми легко, адже все, про
що розповідається у творі, близьке та зрозуміле їм.

Поезії «Хор лісових дзвіночків» властиве радісне світосприймання.
Художні засоби вірша сприяють розкриттю життєрадісності дітей, їх радісного настрою.
На природничу тематику написана поезія «Гаї шумлять». Необхідно зосередити увагу на творах П. Тичини, які ввійшли до кола
дитячого читання. Важливо ознайомитися з книгами, які входять до творчого
доробку М. Рильського, а також оволодіти знаннями про те, які теми властиві
дитячим творам письменників. Вивчаючи вірші П. Тичини на природничу тематику, слід пам’ятати, що
такі твори сприяють вихованню уваги й любові до природи, розвивають інтерес
до всього живого, спостережливість, формують естетичні смаки.







Немає коментарів:

Дописати коментар